dilluns, 28 de gener del 2013

Privacitat de Facebook (II)

Veig molt pel fb que molts dels meus amics estan preocupats per la seva intimitat, o privacitat, en facebook.

Deixant de banda que si no vols que la gent s'enteri d'alguna cosa, és millor que te la callis i no li diguis a ningú, el tema de qui veurà o llegirà un comentari o una foto, és preocupant per alguns.

Doncs crec que he trobat un tipus d'hoax molt subtil que s'empassa molta gent, sense voler....

i és aquestes classes de fotos, que tant poden ser un escrit com el que hi ha a continuació:


O una foto d'una nena amb càncer, o un animaló irresistible que es comporta com un bebé humà.

Tots tenen una cosa en comú: et demanen que comparteixis o que cliquis "m'agrada".

Quan cliques "m'agrada" o comparteixes una foto en fb, el sistema fb envia un missatge a qui l'ha penjat, amb el perfil públic de la persona que ha clicat.

El perfil públic es pot configurar des de el compte de fb, triant que vols que vegin els teus amics, els amics dels teus amics o tothom o ningú.

Segons com ho tinguis configurat, compartiràs molta informació personal amb aquesta persona (o empresa o que sigui) que ha penjat la foto....

He vist fotos amb milers de "m'agrada"....

Publicat per: Reina Vermella

  DIES QUE L'HE REBUT: El vaig veure a fb

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada